Serwer terminali Winflector - alternatywa dla aplikacji Zdalny Pulpit, Citrix XenApp

Forum > Wsparcie techniczne produktów > Winflector, a linia produktów Insert Nexo

Autor: Bozena (staff)
Data: 2023-02-14 09:07:34

Proszę spakować logi z serwera (c:\winflector\server\applogs\*.*) i przesłać je na support@winflector.com

Autor: BAJT
Data: 2023-03-28 02:57:39

 

Proszę spakować logi z serwera (c:winflectorserverapplogs*.*) i przesłać je na support@winflector.com

Mam taki sam przypadek jak użytkownik Autor: mavat (Data: 2023-02-13 15:31:05)

Logi wysyłam na support@winflector.com

 

Jacek

Autor: mavat
Data: 2023-04-02 12:49:26

Po ostatniej aktualizacji wszystko prawie wszystko działa poprawnie, nie działają poprawnie skróty CTRL+C oraz CTRL+V , czasami zdarzy się że zadziała, ale z reguły nie działa i co ciekawe jak nacisnę prawy klawisz myszy (który też tylko sporadycznie wywołuje prawidłowo okno menu kontestowego) to skróty są wyszarzone, ale pod Ctrl+Shift+V widzę to co mam w schowku i mogę wkleić (akurat tutaj nr fv), ale standardowo ctrl+V nie działa

Autor: Jan
Data: 2023-11-13 08:42:00

 

Ponadto wypracowaliśmy rozwiązanie dla "połączeń równoległych" z sesjami RDP. (To jest sytuacja w której na maszynie serwerowej pojawiają się sesje RDP)

Opis:

Na maszynie serwerowej wymagana jest zmiana w lokalnych zasadach grupy:

 

Uruchamiamy:  gpedit.msc

a następnie przechodzimy do:

Zasady komputer lokalny

Konfiguracja komputera

Szablony administracyjne

Składniki systemu Windows

Usługi Pulpitu Zdalnego

Host sesji pulpitu zdalnego

Środowisko sesji zdalnej

Użyj sterownika karty graficznej WDDM dla połączeń usługi pulpitu zdalnego

 

Wartość ustawiamy na  DISABLED

(na windows 10 pro domyślnie jest ustawione na: Nie skonfigurowano)

Powyższa zmiana wymaga restartu systemu.

Dzień dobry

Czy udało się w pełni rozwiązać problem ?

Pozdrawiam

Autor: Dariusz
Data: 2024-03-08 09:20:15

Dzień dobry

Czy udało się w pełni rozwiązać problem ?

Rozwiązanie opisane powyżej nie działa w W11 Pro :(

Pozdrawiam

Autor: Rafał
Data: 2024-08-23 12:12:02

Dzień Dobry.

Czy już udało się rozwiązać problem współpracy WinFlectora z linią Insert Nexo na Windows 11?

Autor: Wojciech
Data: 2024-11-05 17:50:01

Po 3 miesiącach pracy Winflectora u jednego z moich klientów mogę napisać coś więcej i zapraszam autorów do dyskusji, gdyż praca z aplikacjami Insert NEXO jest bardzo uciążliwa, a miała być ułatwieniem.

 

Na początek konfiguracja: 

1. SERWER

Windows 11 PRO

Winflector 4.0.2.0

Procesor i7-14700K, 64 GB RAM, karta grafiki zintegrowana

2. PROGRAMY

Insert NEXO od 51 do 52 obecnie

3. Wykonane czynności na serwerze

a) Użyj sterownika karty graficznej WDDM dla połączeń usługi pulpitu zdalnego - wyłączone

b) założony użytkownik na prawach administratora tylko dla Winflectora (RDP) 

- włączony Autostart dla tego użytkownika

c) założony użytkownik na prawach administratora do zarządzania serwerem (ADMIN)

nazwy użyte dla łatwiejszego zobrazowania sytuacji

 

4. A teraz jak to działa, albo nie działa:

a) po restarcie SERWERA Klienty Winflectora łączą się poprawnie i aplikacje NEXO uruchamiają się poprawnie

 

- czynności przeprowadzone za pośrednictwem TeamViewer

 

b) po zalogowaniu się na konto RDP  - NEXO DZIAŁA

c) po zablokowaniu użytkownika RDP - NEXO DZIAŁA

d) po zalogowaniu się na konto ADMIN (aktywna sesja) - NEXO NIE DZIAŁA (biały ekran)

e) po zablokowaniu użytkownika ADMIN (nie wylogowaniu) - DALEJ NEXO NIE DZIAŁA (biały ekran)

f) po ponownym zalogowaniu się na konto RDP przez TeamViewer - NEXO DZIAŁA

g) po zablokowaniu użytkownika RDP - NEXO DZIAŁA

 

- czynności przeprowadzone za pomocą Podłączenie pulpitu zdalnego (RDP), po restarcie SERWERA

 

h) po zalogowaniu się na konto RDP i utrzymywaniu sesji zdalnej  - NEXO DZIAŁA

i) po rozłączeniu sesji użytkownika RDP - NEXO NIE DZIAŁA (zamrożony ekran NEXO)

j) po ponownym zalogowaniu się na konto RDP - NEXO NIE DZIAŁA (zamrożony ekran NEXO)

k) po rozłączeniu sesji użytkownika RDP, wyłączeniu zamrożonej sesji NEXO - NEXO NIE DZIAŁA (biały ekran)

w tej sytuacji pomaga zamknięcie Winflector Serwer i ponowne jego wystartowanie

l) po ponownym uruchomieniu Winflector Serwer i utrzymywaniu sesji RDP  - NEXO DZIAŁA

m) po rozłączeniu sesji użytkownika RDP - NEXO NIE DZIAŁA (biały ekran)

W tej sytuacji jedynym wyjściem jest restart SERWERA (maszyny) i wtedy sytuacja wraca do normy gdyż samo zamknięcie i ponowne uruchomienie Winflector Serwer powoduje, że - NEXO NIE DZIAŁA (biały ekran)

Innych przypadków już nie przerabiałem, bo pokazuje to, że korzystanie z Winflectora przy aplikacjach NEXO stanowi niemałe wyzwanie i powoduje spore koszty administracji maszyną. 

Przy okazji zrobiłem inne testy i problem z "białym" oknem dotyczy jeszcze co najmniej 2 aplikacji napisanych w WPF. Póki co aplikacje WinForms działają poprawnie.

Dla testów dodałem również zwykły Notatnik z Windows 11 i również się "krzaczy". Podpinam zrzut ekranu do posta.

 

Nie wiem jak się ma do tego informacja Pana Rafała (Staff) z dnia 2021-02-01 13:55:24:

"...Jeżeli chcemy się łączyć poprzez RDP do maszyny serwerowej to także w sesji RDP powinien byc wystartowany srewer Winflector."

z wątku: https://www.winflector.com/store/forum/topic-view/id/505

Kluczem jest tu słowo "także", bo nie da się uruchomić drugi raz Serwera Winflector na innym użytkowniku, w tym przypadku na użytkowniku RDP.

W związku z tym proszę o informację jakiego przypadku dotyczy cytowane poniżej stwierdzenie Pana Rafała (Staff) z dnia 2023-01-09 09:39:28

"Ponadto wypracowaliśmy rozwiązanie dla "połączeń równoległych" z sesjami RDP."

Jak można uruchomić chociażby 2 równoległe sesje RDP, czy chociażby jedną, na innym użytkowniku aniżeli startuje Serwer Winflector, by programy Insert NEXO działały poprawnie, nie wyświetlając tylko białego, a właściwie to szarego tła.

Mam jeszcze pewne przypuszczenia odnośnie renderowania grafiki w aplikacjach WPF, ale póki co zaczekam na odpoiwedź Helpdesku Winflectora, gdyż może to być fałszywy trop i niepotrzebnie zaprowadzić na niewłaściwą ścieżkę.

 

 

 

 

 

 

Autor: Jacek (staff)
Data: 2024-11-07 17:32:59

 

Dzień dobry,

Wylogowanie sesji RDP powoduje usunięcie z sesji Windows wszystkich urządzeń renderowania grafiki. Niektóre aplikacje pracujące pod Winflectorem (w tym Nexo) nie radzą sobie z tą sytuacją co powoduje ich zawieszenie lub brak zawartości wyświetlanych okien. W szczególności dotyczy to aplikacji WPF korzystających z DirectX 9.

Aby umożliwić korzystanie z RDP/Zdalnego pulpitu bez wpływania na pracę aplikacji Winflector, konieczne jest zastosowanie specjalnej procedury wspieranej od wersji 4020d Winflectora. W katalogu Winflector/tools dostępny jest plik rdplogout.bat.

Przygotowanie:

1. Kopiujemy plik na pulpit: w eksploratorze Windows klikamy prawym klawiszem na pliku i wybieramy "Wyślij do" -> Pulpit

2. Ustawiamy prawa wykonania pliku:  klikamy prawym klawiszem -> właściwości -> przycisk Zaawansowane -> zaznaczamy "Uruchom jako Administrator"

Korzystanie:

Na pulpicie mamy skrót do sktyptu rdplogout.bat. Od tej chwili wszystkie sesje RDP/Zdalny pulpit zamykamy przez uruchomienie skryptu (dwuklik), zamiast przez zamknięcie okna klienta RDP/TS. Skrypt spowoduje, że rozłączana sesja zostanie podłączona do lokalnej konsoli a ekran konsoli zablokowany. Dzięki tej procedurze sesja nadal będzie miała urządzenie renderowania i aplikacje będą mogły pracować bez zakłóceń.

W przypadku nieoczekiwanego rozłączenia sesji RDP w wyniku problemów sieciowych lub innych, należy ponownie połączyć się do serwera i zakończyć sesję przez uruchomienie skryptu rdplogout z pulpitu.

 



Zaloguj się aby móc pisać na forum.